Senaste nytt om offentlighet
och sekretess

Sök

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Om oss

Allmän handling drivs av Panoptes Sweden AB, Sveriges ledande researchbolag. Våra övriga verksamheter är researchbolaget Acta Publica och Nyhetsbyrån Siren.

AVGÖRANDEN EFTER LAGRUM (KAPITEL:PARAGRAF I OSL)

KR Goteborg 9219-12

Helsingborgs stad hade ingen lagstöd för att vägra lämna ut de förslag till Helsingborgsambassadörer som hade kommit in till kommunen. Helsingborgs stad ville inte lämna ut förslagen innan ambassadörerna hade utsetts eftersom man riskerade att ”…motiveringarna skulle kunna kopieras och förslagens genuina karaktär gå förlorad.” Kommunen hänvisade till bestämmelsen i OSL 19:3 1 st som är tillämplig när myndigheter upphandlar tjänster. Kammarrätten slog fast att uppdraget som Helsingborgsambassadör inte kunde jämställas med en sådan tjänst som avses i OSL 19:3 1 st.

KR_Goteborg_9219_12

Våra verksamheter

Helsingborgs stad hade ingen lagstöd för att vägra lämna ut de förslag till Helsingborgsambassadörer som hade kommit in till kommunen. Helsingborgs stad ville inte lämna ut förslagen innan ambassadörerna hade utsetts eftersom man riskerade att ”…motiveringarna skulle kunna kopieras och förslagens genuina karaktär gå förlorad.” Kommunen hänvisade till bestämmelsen i OSL 19:3 1 st som är tillämplig när myndigheter upphandlar tjänster. Kammarrätten slog fast att uppdraget som Helsingborgsambassadör inte kunde jämställas med en sådan tjänst som avses i OSL 19:3 1 st.

KR_Goteborg_9219_12

background 1
background 1

KR Goteborg 9219-12

Helsingborgs stad hade ingen lagstöd för att vägra lämna ut de förslag till Helsingborgsambassadörer som hade kommit in till kommunen. Helsingborgs stad ville inte lämna ut förslagen innan ambassadörerna hade utsetts eftersom man riskerade att ”…motiveringarna skulle kunna kopieras och förslagens genuina karaktär gå förlorad.” Kommunen hänvisade till bestämmelsen i OSL 19:3 1 st som är tillämplig när myndigheter upphandlar tjänster. Kammarrätten slog fast att uppdraget som Helsingborgsambassadör inte kunde jämställas med en sådan tjänst som avses i OSL 19:3 1 st.

KR_Goteborg_9219_12

Gå till Acta Publicas hemsida

KR Goteborg 9219-12

Helsingborgs stad hade ingen lagstöd för att vägra lämna ut de förslag till Helsingborgsambassadörer som hade kommit in till kommunen. Helsingborgs stad ville inte lämna ut förslagen innan ambassadörerna hade utsetts eftersom man riskerade att ”…motiveringarna skulle kunna kopieras och förslagens genuina karaktär gå förlorad.” Kommunen hänvisade till bestämmelsen i OSL 19:3 1 st som är tillämplig när myndigheter upphandlar tjänster. Kammarrätten slog fast att uppdraget som Helsingborgsambassadör inte kunde jämställas med en sådan tjänst som avses i OSL 19:3 1 st.

KR_Goteborg_9219_12

Gå till Nyhetsbyrån Sirens hemsida
background 1

KR Goteborg 9219-12

Helsingborgs stad hade ingen lagstöd för att vägra lämna ut de förslag till Helsingborgsambassadörer som hade kommit in till kommunen. Helsingborgs stad ville inte lämna ut förslagen innan ambassadörerna hade utsetts eftersom man riskerade att ”…motiveringarna skulle kunna kopieras och förslagens genuina karaktär gå förlorad.” Kommunen hänvisade till bestämmelsen i OSL 19:3 1 st som är tillämplig när myndigheter upphandlar tjänster. Kammarrätten slog fast att uppdraget som Helsingborgsambassadör inte kunde jämställas med en sådan tjänst som avses i OSL 19:3 1 st.

KR_Goteborg_9219_12